VŠCHT Poradenské a kariérní centrum

Osobní značka

České specifikum je umět toho hodně a dobře to skrývat.

Pro absolventy VŠCHT to platí dvojnásob. Partnerské firmy toto jen potvrzují –⁠ absolventi z jiných škol často umí méně, ale umí to lépe prodat.

Lidé nejsou telepati. Ve výběrovém řízení uvidí zástupy lidí. Zjednodušte jim práci a sobě zvyšte šance vytvořením dobře zformované osobní značky.

Osobní značka je autentický a jedinečný souhrn kvalit, hodnot a zájmů člověka, vydestilovaná do jasného a reprezentativního celku.

Bude vám průvodcem pro tvorbu CV, výběrové řízení, aktivitu na LinkedInu i samotný výběr vaší role ve společnosti. Zajistí srozumitelnost toho, co umíte dát světu pro ostatní. Pomůže vám pochopit, jak malovat obraz vaší osobnosti.

Osobní značku budete potřebovat i v samotném zaměstnání! Pro postup na vyšší pozice, zlepšíte svá východiska pro vyjednávání a v případě propouštění ve firmě zajistíte svou pozici.

Jste z nižšího ročníku? Vaše jedinečnost se teprve formuje. Zde najdete přehled nejžádanějších mimooborových dovedností a doporučeníhodných zkušeností. 

Jak stavět značku?

Osobní značku budujte zevnitř ven – základem je vaše osobnost.

Nemá smysl vytvářet dojem ideální bytosti, autenticita je klíčem.

Následující otázky kopírují to, co byste o sobě měli vědět a definovat

Věnujte tomu 30 minut klidu s čistým papírem a tužkou a jistě to vykrystalizuje. Případně využijte poradnu.

Jaké máte silné stránky a talenty?

Vše se může počítat. Jaká byla vaše role na dětských táborech, čím potěšíte kamarády na večírcích? Jakým způsobem většinou pomáháte okolí? Na první pohled banální vlastnosti můžou pro recruitera nést velký význam.

V čem jste jiní než lidé kolem vás?

Pozitivní přístup, spolehlivost, flexibilita a pečlivost: to má v CV prakticky každý. Přemýšlejte, co máte vy a co má málokdo?

Za čím si stojíte, jaké jsou vaše hodnoty?

Pro co jste zapálení? Co vás baví a co je pro vás smysluplné?

Zaměstnanec bez vlastního zájmu o činnost není dobrý.

Co chcete, aby o vás druzí říkali?

Z odpovědí na tyto otázky se vydestilují výchozí hodnoty vaší osobní značky. Dalším krokem bude tyto hodnoty přehledně komunikovat správným lidem.

Kde značku uplatnit a na co se připravit? Značka je podklad, východisko vaší prezentace. Kde ji budete uplatňovat?

  • Životopis je jako váš poster na konferenci nebo jako leták vašeho produktu.
  • LinkedIn je sociální síť profesionálů. Recruiteři přes LI často hledají zaměstnance.
    • Velmi důležitý je tzv. Headline. V něm by měla být shrnutá vaše osobní značka ve dvou nebo třech větách. Zakoncentrovaní vy.
    • Držte ho aktuální.
    • Zveřejňujte příspěvky, které reflektují vaše hodnoty/značku.
  • Samotné výběrové řízení. Představte si, jaké to je pro recruitera vidět X lidí za den. Zkuste být empatičtí, lidští a nezapomeňte – na výběrovém řízení si vybíráte vy stejně jako firma, ptejte se!

Životopis je dokument, který má o vás vypovědět maximum relevantních informací, v co nejkratším čase.

Dočtěte se, jaké různé úkoly/nástrahy vás na něm mohou potkat.

Shrňte si své další kroky na přednášce: Jak se hledá práce v době (po)koronavirové

Nenechte se sebou manipulovat, zjistěte, jaká máte práva, jaké jsou rozdíly v typech pracovního vztahu atp.!

Hodně štěstí a pevný směr!
Nezapomeňte, jsme tu pro vás,
Vaše Poradenské a kariérní centrum

Když se nezadaří, nevadí, doba je těžká. V klidu si odpočiňte a hledejte trainee programy, brigády v oboru, stáže a další formy prvotní zkušenosti. Získáte na přehledu i atraktivitě!